Tur man är med

2008-10-28 11:56:47 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


Mamma sa att jag hade fått brev från löneenheten. Ett sånt lönebesked som jag får när jag jobbat på gruppboendet.
"Vafan, jag har väl inte jobbat där på skitlänge?"
Jahaa, vad kan det vara för brev då. Då vare cash!:D Jag hade tydligen jobbat fem timmar där förra månaden. WOHOO. Sex hundra kronor extra. Det är ju inte illa. Typ dagens bästa händelse.

Ska städjobba på fredag också. Kan behövas nu när Rickis inte fick jobb på empe. :( De hade knappt nå jobb. Hur fan ska det gå nu då? Vi får väl flytta nånstans där det finns jobb då. :S
Det är väl så man får göra. Tvingas flytta pga av det inte finns jobb, det är ju sjukt. Men liksom vvs-jobb borde det ju finnas hela tiden ju?

Jag vill ju plugga nu till nånting. om jag hittar nån utbildning jag vill gå så kan vi ju flytta dit medan jag pluggar och så kanske det finns jobb för Rickis där?

Äääh, jag orkar inte. Jag vill bara ha ett jobb och slippa ligga och ha ont i magen om nätterna för oron om framtiden. Igår låg jag och funderade på hru i helvete jag ska göra med framtiden. Att jag måste plugga är ju en självklarhet, liksom vem får jobb när man inte är utbildad till nånting egentligen? Men frågan är VAD ska jag utbilda mig till? Det finns ju hur mycket yrken som helst. Många som är sådär "hmm, jaa, det skulle väl vara rätt kul", men inget sådär "WOW! Det här ska jag satsa på och utbilda mig till". Fan vad svårt allting ska vara. Allt hade varit mycket lättare om man hade vunnit En miljon i 80 år. Fyfan vad man skulle glassa runt. Köpa massa hus i olika länder. Liksom hur schysst vore inte det? "Vart vil jag bo den här månaden?" man har massa hus o välja mellan i massa olika länder.
Fyfan vad jag svamlar.

Jag vill ta mc-kort. Men Hur ska jag ha råd med det?:(

Kommentarer

Jag vet exakt hur det är :(

2008-10-28 18:03:39

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu